Mina syskon

skippar lite till ointressant och går vidare till 'Mina syskon'

Kan börja med att skriva om min syster Anna Lisa Paulina Nilsson. Jag förmodar att ni redan har rätt så stor koll vem det är redan, eftersom att jag har länkat hennes blogg ett X antal gånger, och det är hon som är fotografen till alla bilder som tas på mig, ungefär.
Som ni säkert redan förstått är hon min storasyster, två år äldre än mig. Nästan exakt.(jag fyller 26 feb och hon fyller 27 feb,heh). Och eftersom att jag snart fyller 16 år, så betyder det att hon snart är 18, vilket också betyder att hon ska ta körkortet i år. Och vilket betyder att det inte är länge kvar nu tills hon flyttar hemifrån (funderar på att riva väggen mellan våra rum då och få ett störra rum,hihihihih). Ärligt nu, så kommer jag förmodligen att dö av uttråkan när hon inte finns hemma längre,vem ska jag då skratta med tills jag dör?vem kan jag då sno kläder av? vem ska då hjälpa mig att göra mig fin till högtider?vem ska jag sjunga med? vem ska jag bråka med? nej, det är allt för sorgligt att man ska flytta hemifrån, bilda en ny familj när man egentligen redan har en perfekt.
Nog om det, mer om min syster. Även om vi bråkar ofta(tro det eller ej,ofta!) så är och kommer nog lisa vara den bästa vännen jag har, för hon har alltid funnits där. Vilket kanske inte är så konstigt.. Men det jag menar är att vi fortfarande är så tajta som systrar. Konstigt nog är det oftast HON som undrar om JAG vill följa med hon och t.ex Danne någonstans eller bara stanna hemma och slappa med henne.
Finns nog 83749204488 saker mer jag kan säga om min syster för hon är världens bästa syster.
Jag älskar Lisa, även om hon inte kan säga att hon älskar mig. Jag vet att du älskar mig också,hihi.



Bild på Lisa som jag har tagit faktiskt,



Sen ska jag fortsätta med min bror Simon Nilsson, det är inte många som vet att jag har en bror, som blir värsta förvånade när jag berättar. Men det kanske inte är så konstigt? Han bor i Stockholm just nu i en studentlägenhet och pluggar. Jag och Lisa var nyligen och hälsade på där nere ensamma.
Han kommer upp till tråkiga Skellefteå ett tag på vintern och ett tag på sommaren, och ibland någon gång därimellan.
Vad vi har pratat mycket om jag,Simon och Lisa är att det är väldigt tråkigt att Simon bor där han bor just nu. Eftersom att nu när jag och Lisa har nått åldern 'så mogen att man kan ha ett samtal med' så är det ju väldigt synd att vi inte har så bra kontakt.
Ni kanske redan förstår att han är en gammal gubbe? hehe de låter typ så. Nej, han är faktiskt 87:a, alltså 23 år, alltså 8 år äldre än mig. Vilket betyder att han kanske inte ville 'umgås' så mycket med mig när han var 15 år precis som jag är nu. (WIHO, 7 -åringar). Men i alla fall ska ni veta, no offence lisa, att simon är den mest brighta människan av alla vi barn. Han vet förmodligen svaren på ALLA mina funderingar, klå den!
Simon och jag har inte samma mamma men han har alltid funnits som min vanliga bror och kommer alltid att göra. Den som säger påståendet 'Men då är ju han din halvbror?' kommer jag att ryka på, för nej kära läsare, han är min riktiga bror!
Nu kommer det igen, men min bror är världens bästa bror. Han betyder väldigt mycket för mig och jag saknar honom redan även om vi sågs senast förra veckan. Vi har aldrig bråkat, och då menar jag aldrig. Kanske beror på den massiva åldersskillnaden men vem vet, för han är världens snällaste människa. Älskar min bror helt enkelt!

Bild på Simon och mig som lisa tagit,



Måste nu bara klämma in några ynka ord om Daniel också. Min systers pojkvän som blivit som en bror för mig. Han finns alltid där, alltså bokstavligt talat, han bor typ i vårt hus nu. Han är världens bästa Daniel. Skulle kännas konstigt om han försvann(vilket han inte kommer att göra). Eftersom att han har blivit en sån jäkla stor del av familjen nu. Visst, jag och Daniel har våra argumentationer men vi har aldrig bråkat. Varför skulle jag bråka med min systers pojkvän??det är ju frågan. Han heter Karl Johan Daniel Nord och bor (egentligen) ute i boshen. Och han är en himla snäll pojke/man/gubbe. Skämtet, han är faktiskt bara 91a, alltså 19 år. Han kör bil vilket jag brukar utnyttja, vilket jag tycker är väldigt praktiskt. När lisa och Danne inte är hemma känns det väldigt tomt. Ungefär som det kommer att kännas när dom flyttar hemifrån. Ensam-sara in the house. Då kommer jag inte kunna sno kläder av Danne heller..attans!
Det enda som jag hatar med både Lisa och Daniel är att jag måste vika deras tvätt, då vet ni!
Men vad jag tycker så är Danne perfekt för Lisa. Blir lite avensjuk när mamma och pappa ligger i samma säng och lisa och danne. Sen ligger jag där ensam, offer-sara vill också ha en pojkvän!
Aja, we love u Dan!

Bild på Daniel och Lisa som jag har tagit!



PUSS

Kommentarer
Postat av: Lisa & Daniel

Vi älskar dig också syster!!!

2011-01-05 @ 12:00:31
URL: http://lisani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0