LESS PÅ 'IDEALET'

Tonåren är förmodligen den värsta tiden i våra liv. hur ska jag klä mig? hur ska jag sminka mig? hur ska jag ha håret? vågar jag göra något annorlunda idag? duger jag?

Det är sjukt & hemskt hur vi låter oss påverkas utav varandra så mycket. Att man alltid ska gå omkring och känna sig osäker på om att duger eller inte.
Istället för att fokusera på det positiva så lyckas den negativa sidan alltid ta över på något sätt. Jag tycker att man ska tänka på att alla gillar olika. Det finns ingen himla ideal som är den perfekta. Det finns ingen perfekt människa, som alla anser vara snygg, för alla gillar olika. Vissa gillar smalt och andra större. Vissa gillar svart hår och andra blondt. Vissa gillar långa, andra korta. Vissa är helt galna i annorlunda stilar medans andra går efter strömmen. Jag anser att inget är fel, absolut inget är fel att gilla när det gäller folks utseenden. 
Man måste ju tänkta på att alla människor har olika smak när det gäller utseende(smaken är som baken - delad) och man borde verkligen inte se ner på sig själv bara för att man inte ser ut som någon annan som man tycker ser bra ut. du är bra på ditt eget sätt, du är fin precis som du är och jag är helt säker på att det finns många andra som tycker det också.
Vi måste verkligen sluta trampa på oss själva. För enligt mig, så finns det ingen sann ideal, för alla gillar olika. Folk måste bara börja inse det innan dom börjar uppskatta sina utseenden. Det finns alltid någon som har det värre, tänk på det. Alla är vi fina på vårat vis&jag lovar att det finns flera som uppskattar ditt utseende betydligt mycket mer än vad du gör och skulle göra allt för att få byta med dig.
Man borde aldrig se ner på sig själv, utan man borde glädjas åt det man har.

Till alla missnöjda tonåringar där ute, du duger. precis som du är. med eller utan smink, kläder som kläder, hår som hår. våga uppskatta dig själv för det är då andra börjar uppskatta dig också. Om folk inte uppskattar dig som du är, så är det dom som borde förändras, inte du. För du duger precis som du är född.
Man faller inte alla i smaken, men det betyder inte att man ska ge upp eller att man måste förändra sig själv. kom ihåg det.
jag är så sjukt less på hur världens ideal påstås vara, för enligt mig finns det ingen särskild ideal för alla.
Mitt ideal på killar är precis som robin ser ut, han är absolut den finaste människan jag vet både på insidan och utsidan. Medans andras kill-ideal kanske ser helt annorlunda ut. Man kan inte vara perfekt i alla ögon, men man måste våga tro på att man faktiskt är perfekt i andras ögon.

Du duger precis som du är, våga tycka det. Punkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0